reede, 7. mai 2010

06.05.2010

Pisut tragikomöödiat, samas ei midagi liialt üllatavalt, suhteliselt tavaline asjade kulg siin: hommikul ütles Dantel, et Fredericil kahtlustab, et käesolev laadung Desmodiumit, mida juba teist päeva puhastasime, ei olegi D. adscendens. Ma ei olnud isegi kaalunud, et võiks taimi sellise pilguga uurida. Kunagi varem olin ka Fredericilt küsinud, kas ta usub tõesti, et saramaka inimesed, kes talle taimi korjavad eristavad neid üpris sarnaseid liike. Ta oli kindel, et nad eristavad. Aga kui ma nüüd Danteli ütlemise peale taimi pisut hoolikamalt vaatasin, oli selge, et tegemist on tõesti teise, ka üpris tavalise, sama perekonna liigiga. Dantel arvas siiski, et liik on õige ja peaksime neid edasi puhastama ja pesema. Ta uskus seda isegi pärast seda, kui oli käinud istanduses õigeid taimi uurimas. Kuna mul oli võrdlemisi ükskõik ja olen kindel, et tegemist ei ole esimese korraga, kui valed taimed on sekka sattunud, töötasimegi edasi. Kuni kella 11-ni, kui saabus Bernard sõnumiga Fredericilt, et võime nüüd siiski ära lõpetada ning allesjäänud kraami ja ka juba kottidesse pakitud 200 kg puhtaid ja pestud taimi kompostiks teha. Sellisele asjale ei saa ju tõesti reageerida muud moodi, kui naeruga, mida kõik ka tegid.

Mul on juba 2 nädalat olnud paremal õlavarrel kõva paapul, mis viimase nädala jooksul on ka veritsenud ja andnud aegajalt küllatki intensiivseid valuhooge. Kui seda täna Dantelile näitasin ning valumustrit kirjeldasin tundis ta kohe ära millega on tegemist - ta ütles, et see on ‘’verm macaque’’ (oletame, et see on prantsusepärane kirjaviis) ja soovitas peale määrida carapa õli. See on sama kraam millega mõni aeg tagasi ravisime kanade haavandeid. Mõne aja pärast tõi ta mulle ka mingi aapteegisalvi, mille ta leidis Frederici ravimikarbist. Peagi tulid asja uurima ka Ruth ja tema mees DJ, kes olid nõus, et tegemist on ‘’verm macaque’’-iga ja pakkusid omapoolset ravimeetodit - märja tubaka kompressi, mida peaksin peal hoidma hommikuni. Siis peaks haiget kohta pigistama ning ussikese (tegelikult vist mingi putuka vastse) välja tirima. Kartsin, et veritseva haavandi taga võib olla Trypanosoma cruzi (Chagase tõve tekitaja) või Leishmania sp, sest mind on hammustanud ka vähemalt üks Triatoma ning kümned väikesed kärbsed, kes minu poolest võivad vabalt olla liivakärbsed (kannavad Leishmaniat), mistõttu olen isegi üpris õnnelik, et asja taga on tõenäoliselt mingi vagel ning see peaks lahenema ilma pikaajaliste tüsistusteta. Jah - ma ütlesin just, et olen õnnelik, et mu õlavarres vingerdab ringi pisike pagana vagel ja ma annan küll endale aru, et see võib kõlada pisut veidralt.
Näib ka, et tubakakompressist hakkab tasapisi imenduma nikotiin -enesetunne on võrdlemisi trippy.

1 kommentaar:

  1. Need botfly vaglad levivad tavaliselt sääskedega, kärbes muneb sääsele ja kui sääsk tuleb õhtul imema siis munad kooruvad kehasoojuse peale jne.

    Tõnis

    VastaKustuta