reede, 24. juuli 2009

lahkumine tartust

...leidis lõplikult aset öösel 20-21. Öösel seepärast, et asjaolud tahtsid nii...
Nii A. Solzhenitsõn kui A. Applebaum kirjeldasid oma teostes gulagi laagrite olulisi omavahelisi erinevusi. Näib et sama suured on ka erinevused üliõpilasküla ühiselamute vahel. Võrdlus on küll veidi kohatu, kuid samas oluliselt kohasem narva mnt 2x ühikate kui näiteks nooruse 7 puhul. Näib olevat võrdlemisi lineaarne seos ühiselamu remondituse ja personali fashistlikuse vahel. Narva maanteelt pärast 3nädalast asumist lahkudes kulus majajuhataja absurdsete puhtusnõuete täitmiseks pea terve päev, samas nooruse tänaval 'näis tuba olevat üldjoontes korras' ja vestlus liikus kiiresti teemale 'mac vs pc'. nojah igatahes oli see suisa shokeeriv. olin valmistunud militaarstiilis inspektsiooniks; ''tuba 229 ülevaatuseks valmis!'' jne, aga aga...
tegelikult äärmiselt rõõmustav, sest toa seisukord oli pigem murettekitav. Näiteks toa seinu kattev kunagi nii kaunis olnud sovieettapeet oli pärast seda, kui oma pildid jms (kleebitud) sodi maha võtsin, võrdlemisi räbalas seisus. veider kurbus jättes maha oma elu jäljed, tagajärjed. kuigi samas - ei mingeid jalavanne mädanevates juustes enam! nagu alati on ka ses ärakolimises omad plussid ja miinused...
kojusõit toimus trajektooril tartu-pärnu-tartu-imavere-kabala-särevere-kehtna-valgu-vigala. Tartu figureerib trajektooris kaks korda seetõttu, et sõit oli 'autovahetusega'. igatahes küüti pärnu pakkus rallispordihuviline noormees - oli meelelahutuslik. Pärnu kiirabi õuelt sain kolimisauto (toyota yaris 1,3l; katuseraamiga) ja sündmused võisid alata.
selgus, et mu nö refleksid sobivad paremini näiteks palliplatsile kui autorooli, sest kui maanteekiirusel ilmub järsku lähitulede vihku siil, siis võib kiire tegutsemisega küll vältida talle otsasõitu, kuid kui see tegevus ei ole adekvaatne, siis teeb auto hääli, libiseb ja vihjab üle katuse rullumise võimalusele.
ja enne sõidu alustamist tasub järgi uurida kuidas kaugtuled sisse käivad. mina helistasin pärast siiliga kohtumist autoomanikule, vennale, ja küsisin...
lõplik kolimine marsruudil tartu-vigala toimus kell 3.00...6.00 a.m. Oli lõbus. Selgus ühtlasi, et see on parim aeg sõiduks: teed on tühjad, seega on turvaline sõita 70ga mööda tallinn-tartu maantee telgjoont ja roolida vasaku põlvega kuna käed on hõivatud muusika vahetamise, söömise vms-ga.
üldiselt oli naeruväärne; lõbus
*pildimaterjal: nooruse 7-229

1 kommentaar: