neljapäev, 15. juuli 2010

11.07.2010

Hommikul läksid Kati ja Kuldar linna, ma jäin metsa. Magasin kaua ja käisin metsas jalutamas, liblikavõrgu ja kaameraga. Ei olnud küll päris-päris päikeseline ilm, kuid Morpho’sid oli liikumas siiski palju. Õnnestus püüda nii mõnigi heas seisukorras eksemplar. Tegin mõned pildid ka, kuigi viimasel ajal ei ole ses osas nagu õiget tuhinat olnud. Olin muutunud liialt sõltuvaks oma uuest välgust ja teravusest mida ta piltidel võimaldas. Täna pidin läbi ajama loomuliku valgusega, tulemuseks taimestiku varjus suur sisalik söömas väikest sisalikku ja kolmas sisalik peesitamas Heliconi lehel päikeselaigus. Naljakas, et mu lähenemine mistahes olukorra pildistamisele sõltub nii ulatuslikult tehnikast mis mul käepärast on, see määrab kogu asja võtme nö. Tegelikult peaks vast olema vastupidi, et esmalt on mingi idee, visioon, kui soovite kasutada lolle väljendeid, mille teostamine toimub siis vastavat vajalikku tehnikat kasutades. Võibolla see eristabki fotograafe inimestest, kes teevad palju pilte.

Täna ma ise valguspüügile ei läinud, kuid õhtul kui jooksult tagasi jõudsin leidsin Kuldari ja Kati õuelt pirukaga maadlemas. Süütelukk ei allunud menetlustele võtmega. See ei ole sugugi uus probleem, kuid enamasti on õnnestunud pärast mõningast pusserdamist siiski süüde sisse saada. Täna aga tuli pimedus halastamatult peale ning üle ei jäänud muud, kui pirukas teise auto järel valguspüügiplatsile pukseerida. Aitasin neil valguslõksu üles panna ja jalutaisn tagasi laagrisse. Teel oli pisike musta põhivärvi ning tiigrilaadselt paiknevate kollaste triibukestega madu. Kutsusin kolleegid pilti tegema ja vaatasin kibedusega pealt - mul ei olnud kaamerat kaasas ja ta ei ole enam ka öö-makrodeks võimeline.

Õhtupimeduses majade vahel kõndides leidsin maast emase Megasoma acteoni, jajah pillun liiginimesid nagu Karl Linne, aga sellega tõenäoliselt tegemist oli. Ja siis noh, külmutasin ta ära, nagu ikka.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar