kolmapäev, 29. august 2012


13.08.2012

Lõunapausiks olin juba koperdamiseni kurnatud jalad kippusid okste taha takerduma ja kogu olemine oli kuidagi pehme. Tuiasin metsast välja mootorsaag seljakoti küljes rippumas, ühes käes kotitäis orhideedega, teises matsheete. Ma ei saa aru, kas hakkan haigeks jääma, viimasel ajal tuleb väsimus kiiresti. Muidugi metsas müratud sai hommikul ohtralt. Esmalt käisin väikesel luure-ringil, otsisin orhideesid, leidsingi ühe puu, mille otsas neid rohkesti näha oli. Jätsin koha meelde ja läksin hiljem tagasi saega. See ei olnud mingi hiiglaslik majesteetlik puu, mille võras isuksid aarad ja tuukanid ning taustal ei laulnud Michael Jackson, kui ma selle maha võtsin. See oli umbes 7 m kõrgune surnud puitsammas, moodustunud kunagise puu murdumisel tüve keskelt. Sammas oli kaetud mitmesuguste epifüütidega, teiste seas ka rohkelt maxillaria orhideesid. Saag andis endale tüüpiliselt tõrke, viskas maha keti, mistõttu pidin tegema lisamakta tagasi lodge’i juurde toomaks saevõtit, mille olin mõistagi oma ülevoolavas ettenägelikkuses maha jätnud. Küllap eeldasin, et üks puu õnnestub ilma suurema ‘remondita’ maha võtta, naiivselt.

Pärastlõunal õnnesus lõpuks boss-rahvalt välja lunida ka taimemääraja. Orhideede perekonda Maxillaria kuuluvaid liike on siin ca 20, F. andis meile korralduse lihtsalt koguda M. orhideesid, täpsustamata liiki, näitas siiski näidiseks oma maja kõrval puu otsas olevat puhmast. P. siiski teadis öelda selle liigi nime, mida peaksime korjama ning pärast vaheldumisi raamatu ning taimede uurimist näib, et mingi arusaamatu juhuse läbi on suurem osa korjatud kraamist täitsa õige. Muidugi võib olla tegemist lihtsalt olukorraga, kus nägija näeb seda mida mõtleja mõtleb. Eks ma muidugi taime otsides lähtusin põhiliselt näidise väljanägemisest, kuid on olemas sarnaseid liike, mis erinevad vaid tunnuste pooelst, millele ma algselt küll tähelepanu ei pööranud. Nüüd tagantjärele muidugi on raske mõista, mis mul küll arus oli. Minna metsa ja koguda mingeid rändom tuuste. Ma küll küsisin määrajat juba ammu, aga ilmselt mitte küllalt reljeefselt. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar